dissabte, 5 de juny del 2010

Tàperes

Avui he après que les tàperes són les poncelles de la planta taperera (Capparis spinosa). Sempre m'havia semblat que era un fruit, però resulta que el fruit s'anomena taperot i també és comestible.
Tant les tàperes com els taperots es conserven uns dies en salmorra o en vinagre i després es mengen en amanides.
Avui n'he collit unes quantes i provaré de deixar-les uns dies amb aigua i sal, perquè n'he tastat una directament i li he trobat un gust massa fort i picant.

La planta és una mena d'arbust de fulles carnoses i branques espinoses que creix sovint sobre les parets. Aquesta es troba a la Muralla Romana de Tarragona.

4 comentaris:

Montse ha dit...

M'encanten les flors de les tàperes!! em recorden les vacances de quan era petita.. quan anavem amb l'àvia vora el riu, i a les roques altes hi havia aquesta planta, amb les flors ben obertes.!!! Gràcies Iris!!!

Iris Gual ha dit...

Montse, efectivament són unes flors molt curioses, perquè tenen els pètals petits comparats amb els estams que sobresurten per tot arreu.

Montse ha dit...

Veus??? bona classe. No m'havia fixat mai que eren els estams , pensava que eren uns pètals filosos! gràcies de nou. ...Jo és que sóc de lletres pures!!

Iris Gual ha dit...

De res. A disposar!